آموزش ابتدايي شهرستان خميني شهر
آموزش كودكان در جمهوري اسلامي ايران - خميني شهر - استان اصفهان 
قالب وبلاگ

دانش آموز یکی از ارکان اصلی آموزش و پرورش است.

به اطلاع می رساند که به محض وصول بخشنامه انتخابات شورای دانش آموزی جلسه ای در روز سه شنبه مورخ 19 / 7 / 90 با حضور ستاد و با پیگیری معاون پرورشی تشکیل گردید. که مقرر گردید مدیر آموزشگاه در اولین فرصت از اعضای فعال سال قبل تقدیر و قدر دانی در برنامه صبحگاهی جهت تشویق دانش آموزان به عمل آمد که اهم تصمیمات و اقدامات مقتضی عبارتند از:

  • ·        قرائت شرح وظایف شورای دانش آموزی در برنامه صبحگاه.
  • ·        عضوگیری از داوطلبان فعال وعلاقمند با تایید معاونت پرورشی.
  • ·        بررسی صلاحیت دانش آموزان توسط شورای مدرسه.
  • ·        معرفی دانش آموزان داوطلب در برد آموزشگاه و یا برنامه صبحگاه.
  • ·        برنامه ریزی در جهت اجرای بهینه ی انتخابات که مقرر گردید انتخابات با نظارت معاون پرورشی و دبیر ستاد توسط خود دانش آموزان غیر عضو انجام پذیرد و صدور ابلاغ جهت انتخابات توسط مدیر صادر گردد.
  • ·        دعوت از مسئولین شهر در روز انتخابات جهت ارج نهادن به توانمندی و شخصیت دانش آموزان.
  • ·        معرفی دانش آموزان انتخاب شده در برنامه صبحگاهی به صورت حضوری و نصب اسامی در تابلو اعلانات آموزشگاه.
  • ·        نحوه تشکیل اولین جلسه و آمادگی هر چه بهتر و تقسیم کار و کمیته بندی.

رئیس ستاد: آقای سید هدا احمدی.

نایب رئیس ستاد: آقای محمد حسن محسن پور.

دبیر ستاد: خانم فرزانه عابدینی.

عضو ستاد: آقای عبدالرضا محمدیان نماینده معلمان.

عضو ستاد : رئیس انجمن اولیاء و مربیان آقای سیدباقر حسینی.

 

[ سه شنبه 1390/09/29 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]

[ سه شنبه 1390/09/29 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]
آموزش خانواده در دبستان عفاف ۲۰ آذر

با سپاس از سرکار خانم سلیمانی مدیر محترم دبستان عفاف

[ جمعه 1390/09/25 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]
دبستان مکتبی

با سپاس از جناب آقای علی یار پیر علی مدیر محترم دبستان

سلام

اگر  خواستید روزی  غربی ترین مدرسه شهرستان خمینی شهر را شناسایی کنید کمکتان می کنم :

دبستان پسرانه مکتبی ُ مدرسه ای که از طرف خیر مدرسه ساز -جناب آقای مکتبی- به اهالی روستای اصغر آباد تقدیم شده است.

در پی آنیم که اطلاعاتی از ایشان بدست آورده تا با درج در این وبلاگ تشکری ازایشان نموده باشیم

برای شروع فعالیت وبلاگ این مدرسه ابتدا از همکاران فعال ‌٬پر انرژی وخلاقم ،از دانش آموزان دوست داشتنی وتلاشگرم واز اولیا فهیم ویاریگر آنان تشکر می نمایم

امیدوارم این وبلاگ پنجره ای باشد روبه همه ،برای تبادل نظرات ،جایگاهی برای ارائه فعالیت های مدرسه ودنیایی برای آموختن وپرورش یافتن

با این امید منتظر مطالب ونظرات شماییم

[ جمعه 1390/09/25 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۴۰
ایسنا نوشت:

کتاب اول دبستان هفتاد سال پیش شامل شعرهایی زیادی بود؛ حکایت‌هایی چون شب مهتاب، بوسه‌ مادر، عید نوروز و پیشی پیشی ملوسم در این کتاب وجود داشت.

استفاده از کتاب یادشده به سال‌های دهه‌ ۱۳۲۰ مربوط می‌شود و نوع خط به کار برده‌شده در آن به صورت نستعلیق و نسخ است. در آن دوران که دانش‌آموزان با این کتاب تحصیل می‌کردند، اواخر جنگ جهانی دوم بود.



این کتاب متعلق به یک معلم کرمانشاهی است که از حدود ۷۰ سال پیش آن را نگه داشته است.

[ جمعه 1390/09/25 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]

موضوع: بازدید از کلاس درس ( طرح 500 ×500 )

·      با عنایت به نقش تاثیر گذار نظارت و راهنمایی در حل و فصل مسائل آموزشی ، در نظر است هم چون سال گذشته ( طرح پانصد در پانصد ) از کلاسهای درس به شرح جدول زیر بازدید به عمل آید . لذا مستدعی است مدارس همکاری  های لازم ( با افراد بازدید کننده که نمایندگان رسمی اداره آموزش و پرورش و دارای معرفی نامه خواهند بود و صرفا در حیطه مسائل آموزشی هر کلاس اظهار نظر و گزارش تهیه خواهند نمود ، ) را بعمل آورند .

·               گزارشات بازدید کنندگان پس از ارسال به اداره آموزش و پرورش مورد بررسی و بازخورد ارائه خواهد شد .

ردیف

نام و نام خانوادگی بازدید کنندگان

پایه بازدید

مدارس مورد بازدید

1

شهناز حاجیان

پايه هاي اول تا پنجم ابتدايي

كليه مدارس شهرستان خميني شهر

2

محمد علی میر سفیانی

3

حمید رضا قدیری

4

زهرا علياني

5

مراد همتی

6

علیرضا نقدعلی

7

شعله گشول بختياري

8

سادنا سام آرام

9

ليلا حاجيان

10

خانم فيض بخش

11

مرضيه شهباز

12

محمد علي ابراهيمي

13

عباس پيماني

14

زهرا ترکیان

15

مهدي حفيظي

16

جواد قمی

نکاتی که در بازدیدها مورد توجه قرار خواهد گرفت :

شیوه تدریس ، برنامه کلاسی ، جدول زمان بندی ، کنترل دفتر ثبت جریان آموزشی ، استفاده از اصل تشویق ، نظم و انضباط و نظافت و بهداشت فراگیران ، استفاده از وسایل آموزشی ، فعالیتهای خارج از کلاس ، کنترل تکالیف ، توجه به خط دانش آموزان ، میزان پاسخ گویی فراگیران به سوالات ، ابتکار و خلاقیت به كار رفته در طرح خلاقيت ، پوشه هاي كار طرح توصيفي  ، كتابهاي كار طرح كرامت ، اجراي طرح هاي آموزشي معاونت اموزش ابتد ايي

[ چهارشنبه 1390/09/23 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]

اصول  و روش های برقراری انضباط

همه مدیران و معلمان دوست دارند که مدرسه ای منظم، مرتب، آرام و همراه با ادب و احترام داشته باشند، اما، متأسفانه به علت نداشتن نگرش ها و بکار نگرفتن روش های مناسب، آن گونه که باید موفق نیستند. دلیل اصلی آن این است که نگرش آن ها، شاید یک نگرش تربیتی و مبتنی بر رفتار شناسی نبوده و بدون درک علت می خواهند ظاهر رفتار افراد را اصلاح کنند. نگرش قدیمی مبصر مآبانه و انضباط مدار که از دانش آموزان می خواست موی سر و ناخن ها خود را کوتاه کنند، در یک صف راه بروند و با روش های متحدالشکلی و بدون چون و چرا عمل کنند، در آموزش و پرورش فعلی جهان کاربرد موفقیت آمیزی ندارند. اکنون مجموعه ی درک و اطلاعات دانش آموزان با مجموعه ی درک و اطلاعات دانش آموزان پنجاه سال قبل قابل مقایسه نیست و ما به عنوان مدیر یا معلم نمی توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم.

 


ادامه مطلب
[ چهارشنبه 1390/09/23 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]

  • با سپاس از وبلاگ دبستان سرمست ۱
  • مقدّمه :


    به استناد مصوبه ششصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 30/8/81 ، دستورالعمل تغییر مقیاس کمّی (20- -) به مقیاس کیفی (ارزشیابی توصیفی) با عنایت به رویکرد های نوین در فرآیند یاددهی - یادگیری و شیوه های اثر بخش ارزشیابی ، جهت اجرای آزمایشی دوره ابتدایی به شرح زیر ابلاغ می شود:


    ادامه مطلب
    [ چهارشنبه 1390/09/23 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]
    در راستای تحقق اهداف آموزش و پرورش و پیشرفت به سمت هوشمندسازی مدارس برآن شدیم تا در طرح کتاب الکترونیک شرکت نماییم لذاجهت سهولت در نصب و استفاده از این سی دی ها جزوه ای تهیه کردیم که امیدواریم با استفاده از آن به راحتی بتوانید از این سی دی استفاده کرده و در پیشرفت فرزند دلبندتان ما را یاری فرمایید .  

    برای دریافت این جزوه اینجا را کلیک نمایید .

    با تشکر از همراهی صمیمانه شما

    جزوه آموزش نصب سی دی کتاب الکترونیک

     

    [ چهارشنبه 1390/09/23 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]
    می توان گفت اکثریت قریب به اتفاق انسان ها بالقوه خلاق هستند ولی به مرور زمان با موانع خلاقیت برخورد نموده و کم کم این حالت را از دست می دهند . اکنون این موانع را مطرح می نماییم تا با برطرف کردن آن ها زمینه بروز خلاقیت را در کودکان دلبندمان به وجود آوریم :

     ۱- ایجاد رقابت بین کودکان

    ۲- تاکید بیش از اندازه والدین بر هوش کودک

    ۳- تأکید افراطی بر جنسیت کودک و تمایز قايل شدن زیاد بین دختر و پسر

    ۴- عدم آشنایی والدین با مفهوم واقعی خلاقیت

    ۵-انتقادهای مکرر از رفتارهای کودک و او را زیر ذره بین قرار دادن که باعث از بین رفتن اعتماد به نفس می گردد .

    ۶- بیهوده شمردن تخیلات کودک چون اساس پرورش خلاقیت تخیل می باشد .

    ۷-عدم شناسایی علائم درونی کودک

    ۸-عدم وجود حس شوخ طبعی در منزل چون شوخ طبعی از شاخص های مهم خلاقیت است و

     خانواده ی خشک و رسمی محیطی ایجاد می کنند که مستقیما خلاقیت را از بین می برد

    [ چهارشنبه 1390/09/23 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]

    راههای ایجاد شادی در مدارس

    چکیده

     

    ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشکلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام را دین شادی معرفی نموده و مهمترین عوامل شادی را محبوبیت، مقبولیت و موفقیت، ایمان، هویت ملی و فرهنگی، خلاقیت عارفانه و حل مسئله ذکر کرده است، روانشناسان شادی و شور و نشاط را محرک انسان ها برای عمل می دانند و جامعه شناسان جامعه شاد را جامعه موفق می دانند. عواملی که می تواند باعث گسترش شادی شود در ابتدا خانواده است و سپس دیگر نهادها همچون مدرسه و نهادهای فرهنگی مذهبی می باشند که هر کدام به نوبه خود وظایفی دارند که در این مقاله سعی شده پیشنهادات کاربردی جهت ایجاد شور و نشاط در مدرسه ارائه دهد.

     


    ادامه مطلب
    [ چهارشنبه 1390/09/23 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]

    با سپاس از مدیر دبستان نفیسه سرکار خانم زیبایی

    [ دوشنبه 1390/09/21 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]

    برای ورود به سایت نود 32 کلیک نمایید

    آپدیت آفلاین روزانه NOD32-6696- 19/09/90

     

    NOD32 Offline Update 6696(2011-12-10)|(19-09-1390) | 35.9 MB

    آپدیت آفلاین نود 32 ، Antivirus و Smart Security نسخه های (v3.0 / v4.0 / v4.2)

    1- بدون نیاز به اینترنت  و  Username & Password

    طريقه ي استفاده از فايل هاي آپديت:

     روش اول :
    فايلها را از حالت فشرده خارج سازيد. سپس آنتي ويروس خود را باز كرده و كليد F5 را فشار دهيد. گزينه ي آپديت را از سمت چپ انتخاب کنيد. سپس Edit On Update Server را کليک کنيد. پوشه اي که از حالت فشرده خارج کرديد را انتخاب نماييد. دکمه ي Add  را انتخاب کنيد. ok را بزنيد سپس از سمت چپ بر روي Update  کليک کنيد و بر روي دکمه ي Update Virus Signature Database کليک نماييد.

    روش دوم :

    1- نود را درحالت Advanced Mode باز کنید.(Ctrl + M)

    2- بعد گزینه Advanced Setup  را نتخاب کنید .(F5)

    3- گزینه  Update را در سمت چپ انتخاب کنید.

    4- قسمت update server  را انتخاب کنید و سپس درایو اصلی را که معمولا درایو C  هست را انتخاب کرده (C:\NOD_upd)

    و سپس بر روی دکمه OK و try update again  کلیک کنید.

    اگر در نصب آپدیت دچار مشکل شدید NOD32 v4.0.xx | v4.2.xx:

     1- نود را درحالت Advanced Mode باز کنید.(Ctrl + M)

    2- بعد گزینه Advanced Setup  را نتخاب کنید .(F5)

    3- مطمئن شوید گزینه Antivirus and spyware انتخاب شده است.

    4- گزینه Enable Self-Defense را غیر فعال کنید و بعد آپدیت را نجام دهید و سپس گزینه Enable Self-Defense را فعال کنید.

    اگر از این روش نتوانستید از Safe Mode  ویندوز وارد شوید و اقدام کنید.

     

     

    آپدیت آفلاین این بخش ها را برای شما آپدیت می کند:

    [ دوشنبه 1390/09/21 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]
     

    دبستان دكتر شهرياري تقديم مي نمايد

    مسابقه انشا نويسي ميان دبستان هاي شهرستان خميني شهر

    با موضوع  : قهرمان شما كيست ؟ چرا ؟

    شرايط شركت در مسابقه :

    1.       تمامي آموزگاران و دانش آموزان مقطع ابتدايي شهرستان خميني شهر مجاز به شركت در مسابقه هستند .

    2.      شركت در مسابقه فقط از طريق وبسايت دبستان شهيد شهرياري امكان پذير است .

    3.     مطلب ارسالي كمتر از 4 خط نبايد باشد .

    4.     مهلت ارسال آثار از تاريخ 20/9/1390 لغايت 10/10/1390 خواهد بود

    5.     به آثار برگزيده به قيد قرعه جوايزي اهدا خواهد شد .

    6.      نشاني وبسايت دبستان شهيد دكتر شهرياري  http://www.DrShahriarisc.ir/

    [ یکشنبه 1390/09/20 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]

    با سژاس از یرکار خانم زیبایی مدیر محترم نفیسه

    [ یکشنبه 1390/09/20 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]

    مرگ غم انگیز پنج معلم جوان در میناب

     

    احمد آخوندي با بيان اينکه در طول ساليان گذشته در شرق استان هرمزگان کمبود آموزگار وجود داشته است، اضافه کرد: در ميان آموزگاران فوت شده از يک سال خدمت تا پنج سال خدمت حضور داشته اند که اين اتفاق سبب از دست دادن نيروهاي جوان و با انگيزه آموزش و پرورش استان هرمزگان شد.

    ایسنا: صبح روز شنبه پنج تن از آموزگاران جوان مينابي به دليل برخورد خودرو پرايد با يک وانت نيسان حامل سوخت قاچاق جان باختند.

    سرهنگ علي مجيد زاده رييس پليس راه استان هرمزگان افزود: ساعت 7:30 صبح امروز پنج تن از آموزگاران مينابي دبستان حارث بندر کرگان شهرستان ميناب در مسير 15 کيلومتري جاده ميناب در اثر انحراف به چپ يک وانت نيسان حامل قاچاق سوخت درگذشتند.



    وي با بيان اينکه شخصي با مراجعه به اداره آگاهي خود را مقصر و مالک نيسان معرفي کرده است، اضافه کرد: تا اين لحظه اطميناني از صحت مالکيت اين خوردو توسط فرد معترف حاصل نشده است و پيگيري ها همچنان ادامه دارد.

    رييس پليس راه استان هرمزگان تصريح کرد: در طول ساليان اخير با مأموريت هاي پياپي با قاچاقچيان سوخت، انسان و غيره برخورد کرده ايم اما براي جدي تر شدن اين برخوردها نياز به يک مديريت واحد حس مي شود که اميدوارم مسوولان هرچه زودتر به فکر چاره اي براي تحقق اين موضوع باشند تا ديگر شاهد چنين اتفاقات دلخراشي نباشيم.

    فرماندار شهرستان ميناب هم با بيان اينکه سه تن از اين آموزگاران در دم جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: سيد مصطفي علم کمالي، مجيد پرهون و محمود پودات اين سه تن آموزگار فوتي هستند.

    مسعود قانعي فرد اضافه کرد: دو تن ديگر از آموزگاران به نام هاي مصطفي سليماني و مرتضي ذاکري پس از مراجعه به بيمارستان حضرت ابوالفضل(ع) بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده اند.

    وي در پايان گفت: مراسم تشييع جنازه اين آموزگاران صبح فردا (20 آذر) با حضور مديرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان از مسجد جامع شهرستان ميناب به سمت بهشت زهرا (س) اين شهرستان برگزار خواهد شد.

    مدير کل آموزش و پرورش استان هرمزگان هم در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا با تسليت به خانواده هاي آموزگاران فوت شده، افزود: در طول ساليان گذشته در جاده هاي شرق استان به دليل حضور قاچاقچيان شاهد حادثه هاي دلخراشي بوده ايم که اتفاق صبح امروز نيز به همين علت رخ داده است.

    احمد آخوندي با بيان اينکه در طول ساليان گذشته در شرق استان هرمزگان کمبود آموزگار وجود داشته است، اضافه کرد: در ميان آموزگاران فوت شده از يک سال خدمت تا پنج سال خدمت حضور داشته اند که اين اتفاق سبب از دست دادن نيروهاي جوان و با انگيزه آموزش و پرورش استان هرمزگان شد.

    وي در پايان در خصوص جايگزيني آموزگاران فوت شده، تصريح کرد: موظفيم به زودي آموزگاراني را براي جايگزيني خلأ بوجود آمده اعزام کنيم که هر چه سريعتر اين اتفاق رخ خواهد داد.
    [ شنبه 1390/09/19 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]

    قربان؛ معاونت آموزش ابتدايي:

    معلمان ابتدايي عاشق‌ترين موجودات زمين هستند

    روز چهارشنبه دوم تيرماه، فاطمه قربان معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش، ميهمان نشريه نگاه و ميزبان صداي گرم شما، پذيراي انتقادات و پيشنهادات و پاسخگوي پرسش‌هاي‌تان بود. در اين ملاقات، فرصتي مهيا شد تا گفت‌وگويي صميمي و نه چندان رسمي با معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش داشته باشيم. گفت‌وگويي كه محور آن معلمان ابتدايي بودند. معلماني كه به اعتقاد وزير آموزش و پرورش نمي‌توان تعريفشان كرد؛ آنها را بايد سرود. معلمي را بايد سرود.

    بعضي چيزهايي را بايد نوشت. برخي اتفاقات را بايد نقاشي كرد و بعضي واژه‌ها را بايد سرود.

    معلمان زيباترين و ماندگارترين غزل زندگي ما هستند و معلمان ابتدايي شاه‌بيت اين غزلند.

    فاطمه قربان سال‌هاي سال در متن مدرسه، در كلاس درس، در كنار دانش‌آموزان و دوشادوش همكارانش آموزش و پرورش را در كسوت معلمي تجربه كرده است. او اندوخته‌هايي ارزشمند از تجربيات سال‌ها حضور در مدرسه را با خود به ستاد آورده تا امروز به عنوان معاون وزير آموزش و پرورش از آن بهره گيرد.

    فاطمه قربان دانش‌آموزان را معصوم‌ترين و زيباترين موجودات روي زمين مي‌خواند و خدمت به اين پاكان را مقدس‌ترين كارها مي‌داند.

    او با اين نگاه معلمان ابتدايي را عاشق‌ترين‌ها معنا مي‌كند.

    دوره ابتدايي دوره پاكي‌ها است و "انساني كه در معيت پاكان قرار مي‌گيرد انديشه‌هاي پاك مي‌آشامد".

    ميميك صورتش قبل از آنكه مادرانه باشد، بسيار خواهرانه است! كنارش احساس خودماني بودن مي‌كني، دوست داري دانش‌آموز كلاس اول باشي و «قربان» معلمت باشد و وقتي به تو آموزش الفباي زندگي را مي‌دهد با دل كودكانه‌ات و زبان بچگانه‌ بگويي: چشم قربان!!


    ادامه مطلب
    [ شنبه 1390/09/19 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]

    مقدمه :

    نوزاد از وقتي پلك‌هايش را باز مي‌كند، نخستين رويارويي‌اش با جهان به واسطه رنگ‌ها اتفاق مي‌افتد. زندگي بدون رنگ تصور محالي است. ما به جهاني كه اجزايش رنگ‌آميزي شده است، پا گذاشته‌ايم و از لحظه تولد تا زمان كوچ بزرگ در ميهماني رنگ‌ها حضور داريم.
    آبي آسمان ما را به ميهماني رنگ‌ها دعوت مي‌كند، همچنان كه ابرهاي سپيد، دشت‌هاي سرسبز مخملين و لاله‌هاي سرخ.
    اما ما دعوت‌شدگان به ميهماني رنگ‌ها چقدر اجزاي اين ضيافت را مي‌شناسيم؟ چقدر رنگ‌ها را آگاهانه به زندگي‌مان فرا مي‌خوانيم؟ چقدر به اهميت رنگ‌ها در شكل‌بخشي به افكار و انديشه‌هايمان آگاهيم؟


    ادامه مطلب
    [ شنبه 1390/09/19 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]

    مقدمه:

    قرن حاضر ، عصر ارتباطات و فن آوري اطلاعات ، دوران طلائي دانش و تكنولوژي است. عصري كه در آن نه پول و طلا مايه قدرت و برتري ملتهاست و نه انفال و ثروتهاي زيرزميني نظير معدن و ذخاير ، تضمين كننده رشد و تعالي آنهاست بلكه كالاي گزيده قرن معاصر « اطلاعات و فن آوري » آن تلقي شده و تحت تأثير اين فن آوري ، جهان پهناور كنوني به معني واقعي كلمه به مثابه « دهكده جهاني اطلاعات » در آمده است .

    آموزش و پرورش ، بعنوان سنگ بناي هر توسعه پايدار ، با در اختيار داشتن نيروهاي آموزشي و دانش آموزي ، نه تنها در كشور ما امري فراموش نشدني است بلكه در جهان نيز مركز توجه مسئولين ، دست اندر كاران و برنامه ريزان مي باشد .

    درامر توسعه پايدار حداقل يك سوم جمعيت ثابت كشور در اين بخش مشغول بوده و گذر گاه جمعيتي است كه بطور متوسط 5/11 سال از دوران پربار عمر خود را در آن سپري مي كنند .

    استفاده از فن آوريهاي پيشرفته رايانه اي در امر آموزش و پرورش از مباحثي است كه در سالهاي اخير ذهن بسياري از برنامه ريزان آموزش و پرورش را در سراسر دنيا به خود مشغول داشته ، تا جايي كه در اين خصوص در بسياري از كشورهاي دنيا      برنامه هاي بسيار دقيق و حساب شده اي براي استفاده از اين فن آوريها در آموزش و پرورش كودكان و نوجوانان از مقطع كودكستان تا پيش دانشگاهي به اجرا در آمده است. (مجيدفر ، 1381 ) 

    در اين مقاله بنا بر آن است تا بدين پرسش پاسخ داده شود كه :

    « آيا رايانه روزي جايگزين معلم خواهد شد ؟ »

    براي اين مهم نكاتي را بايد بدانيم


    ادامه مطلب
    [ شنبه 1390/09/19 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]

    چگونگي رفتار فرد در دوران کودکي و در خانواده ، يکي از مهمترين عوامل شکل گيري شخصيت محسوب مي شود. تلويزيون نيز به عنوان يکي از وسايل ارتباط جمعي کنار خانواده در رشد فکري و شخصيتي کودکان تاثيرگذار است.
    اين رسانه خاص که مخاطبان خاص خود را دارد مي تواند با توجه به محتوياتش اثرات مطلوب و نامطلوبي بر مخاطبان بگذارد.
    کودکان به عنوان يکي از مخاطبان خاص اين رسانه به شمار مي روند و تاثيرگذاري اين رسانه به دليل سمعي و بصري بودن در مقايسه با ديگر رسانه هاي ارتباط جمعي بيشتر است.
    تلويزيون علاوه بر پر کردن اوقات فراغت و سرگرمي مي تواند بر رفتار و رشد فکري کودکان تاثير بگذارد و به نوعي علاقه و گيرايي را در قالب برنامه ها در کودکان ايجاد کند.در این مقاله تا حدودی تاثیرات این رسانه بر کودکان دوره ابتدایی مورد بررسی قرار می گیرد .


    ادامه مطلب
    [ جمعه 1390/09/18 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]

    مدرسه از جمله نهاد هاي مهم ومؤثر در جامعه پذيري افراد بخصوص دختران محسوب مي شود.چگونگي وميزان مشاركت زنان در فعاليّت هاي ي مي اجتماعي واستفاده ي جامعه از توانايي هاي آنان در عرصه هاي مختلف زندگي، وابسته به نوع نگاه يك جامعه نسبت به اين گروه جنس باشد.

    در اين مقاله سعي شده است تأثير مدرسه در فراهم نمودن شرايط لازم براي حضور زنان در جامعه مورد ارزيابي قرار گيرد .جهت بر رسي اين موضوع از روش كتابخانه اي استفاده شده است.نتيجه ي بررسي مشخص مي كند كه در توزيع امكانات آموزشي و برنامه ريزي هاي شغلي ميان دو جنس ،كفه ي ترازو به نفع پسرها سنگيني مي كند. لذا ناكارآمدي نظام آموزشي در خصوص اجتماع پذيري دختران،موجب بروز بسياري از آسيب هاي روحي و رواني ميان نيمي از جمعيّت كشور گرديده است.


    ادامه مطلب
    [ جمعه 1390/09/18 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]

    ورود به سیستم ایمیل یاهو:

    برای ساختن ایمیل در یاهو، ابتدا باید به سیستم ایمیل یاهو وارد شویم. این سیستم رایگان است و پس از طی مراحل ساخت آدرس ایمیل، یک آدرس با ظرفیت 100 مگابایت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
     بدین منظور به سایت یاهو به آدرس www.yahoo.com وارد می شویم و به قسمت Mail ( به طوریکه در تصویر زیر مشخص است ) می رویم.

     

    اکنون صفحه زیر برای شما باز می شود.

    لطفا ادامه مطلب را کلیک نمایید


    ادامه مطلب
    [ چهارشنبه 1390/09/16 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]
    [ سه شنبه 1390/09/15 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]

    یک تست روان شناسی...

    یه روش جالب برای خودشناسی

    از ميان 9 شكل زير ، تصوير مورد علاقه خود را انتخاب كنيد . توجه داشته باشيد كه رنگ و شكل ، هر دو براي شما خوشايند باشند . سپس توضيح مربوط به هر شكل را بخوانيد و ببينيد چه شخصيتي داريد.

     

     


    [ یکشنبه 1390/09/13 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]
    [ شنبه 1390/09/12 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]
    وزیر آموزش و پرورش همه را سورپرایز کرد/کلاس اول راهنمایی منحل شد!

    آموزش - تهران امروز نوشت:

    سرانجام وزیر آموزش و پرورش، آب پاکی را روی دست همه مخالفانِ طرح‌هایش ریخت و درست مثل خبر ناگهانی تعطیلی پنج شنبه‌ها و تغییر کتب کلاس اول دبستان، اعلام کرد که سال آینده، مقطعی به نام اول راهنمایی نخواهیم داشت.

    این نخستین بار نیست که به رغم مخالفت یا بی‌خبری مجلس، حمیدرضا حاجی بابایی از تغییراتی خبر می‌دهد که بر آینده کودکان تاثیر مستقیم دارد. تنها چند ماه تا آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده است. از یکسو والدین نگران فرزندان خود هستند و از سوی دیگر کارشناسان نسبت به اشتباهات احتمالی این طرح هشدار می‌دهند.

    آن‌هایی که بیرون از این دایره به عملکرد حاجی بابایی چشم دوخته‌اند معتقدند او که پیش از این خود، به عنوان نماینده مردم و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بر صندلی‌های بهارستان نشسته و از معترضان به وضعیت معلمان حق التدریس در آموزش و پرورش بوده و انتظار رسیدگی وزیر آموزش و پرورش وقت به نظرات مجلس را داشته است، حالا به همه همفکری‌ها و اظهارنظرهای کمیسیون آموزش مجلس پشت کرده و طرح‌هایش را بدون مشورت آن‌ها عملی می‌کند. اما این وسط آن چیزی که قطعی به نظر می‌رسد این است که کلاس پنجمی‌های امسال، هرگز به کلاس اول راهنمایی راه نمی‌یابند! بلکه آن‌ها در تجربه‌ای متفاوت، پشت نیمکت‌های کلاس ششم دبستان می‌نشینند. این یعنی‌ از سال آینده پایه ششم ابتدایی جایگزین مقطع راهنمایی خواهد شد.

    این اتفاق، آنقدر سریع افتاد که همه بهت زده شدند. روز گذشته حمیدرضا حاجی بابایی که پیش از این نیز با چنین اقدامات عجولانه‌ای خیلی‌ها، به ویژه نمایندگان مجلس را غافلگیر کرده بود، اعلام کرد که «نظام آموزشی جدید 6-3-3 از سال تحصیلی آینده در مدارس کشور اجرا می‌شود و در اولین مرحله طی سال تحصیلی 92 - 91 دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی به کلاس ششم ابتدایی می‌روند.»

    حاجی بابایی روش خود را اینگونه بیان کرده است:«6 ساله دوم، 5 سال طول می‌کشد تا جابه جایی‌ها در آن صورت گیرد به این شکل یک سال پایه اول راهنمایی نداریم سال بعد پایه دوم و سال بعد از آن پایه سوم و به ترتیب در سالهای بعد پایه‌های تحصیلی بعدی را نداریم تا اینکه پیش دانشگاهی حذف شود.»

     اجرای سریع جواب نمی‌دهد!

    اما این تصمیم آموزش و پرورش در حالی در بی‌خبری اعضای کمیسیون آموزش مجلس رسانه‌ای شده است، که مانند همه اقدامات گذشته‌اش واکنش‌هایی به دنبال داشت. رئیس کمیسیون آموزش ، از مخالفان این تصمیم است. علی عباسپور تهرانی فرد می‌گوید: «طبق سند تحول آموزش و پرورش که ارکان و محورهای حیاتی در آن دیده شده است، تغییر به تنهایی نمی‌تواند نتایج مثبتی در بر داشته باشد.

    آنچه مهم است آماده‌سازی زیرساخت هاست. باید به سمتی حرکت کرد که محتوای کتاب‌های درسی و روش تدریس طوری باشد که خواسته‌های ما را در اقدامات عملی متبلور کند. اولا کتاب‌های کلاس ششم با سند تحول بنیادین چیست؟ محتوای کلاس ششم قرار است چه باشد؟ حتما می‌گویند چند سال بر روی آن کار کرده‌ایم! آیا پیوند محتوای این کتاب‌ها با سایر پایه‌ها حفظ شده است؟ آیا معلمان برای تعلیم محتوای جدید آموزش دیده اند؟ گذشته از آن، دبستان‌هاییپنج کلاسه وجود دارند و در حال حاضر هم از نظر فضا دچار مشکلند. چگونه در این مدت کوتاه کلاس‌های مورد نیاز تامین خواهد شد؟»

     مجلس بی‌خبر است

    علی عباسپور تهرانی فرد، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید: «از آنجا که آقای حاجی بابایی گفته بود برنامه‌های گسترده و مفصلی در آموزش و پرورش دارد اعضای کمیسیون به وزارتخانه آموزش و پرورش رفتند و طی دو جلسه 5 ساعته همه برنامه‌ها را شنیدند. اما ایشان هیچ کدام از این برنامه‌هایی که دارند یکی پس از دیگری اجرا می‌کنند را با ما درمیان نگذاشته‌اند. برای من هم جای تعجب و سوال است که چرا مباحثی به این مهمی که به کودکانمان وابسته است و آینده این کشور، نه تنها با مجلس مطرح نمی‌شود بلکه چنین عجولانه تصمیم به به اجرای آن می‌گیرند؟» عباسپور معتقد است: «طبق قانون معتقد بودیم که باید مجلس هم در روند بررسی و تصویب این سند حضور می‌داشت اما در جلسه‌ای که آقای لاریجانی حضور داشتند مطرح شد که اشکالی ندارد.»

    او شش ساله شدن دبستان‌ها را از محتویات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ندانسته و می‌گوید:«همان زمان که نظام آموزشی 6-3-3 در شورا مطرح شد بنده از معترضان این طرح بودم. البته در آن موقع اصلا بحث 6 ساله شدن دبستان مطرح نبود بلکه گفته شد

    پیش دانشگاهی حذف شده و به عنوان سال چهارم دبیرستان در نظر گرفته شود. به هرحال قرار شد نظام آموزشی 6-3-3 در شورا مصوب شود و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی روی آن دقت نظر داشته باشد اما متاسفانه شاهدیم که آقای حاجی بابایی از شش ساله شدن دبیرستان در سال 91-92 خبر داده‌اند.»

    این نماینده مجلس ادامه می‌دهد:«آقای حاجی بابایی به مجلس اعلام کرده بودند که می‌خواهند در 22 آذرماه که سالگرد تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی است از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رونمایی کنند اما از شش ساله شدن دبیرستان چیزی به ما نگفته‌اند این در حالی است که چگونگی تبدیل سیستم ما به سیستم 6-3-3 جزو سند تحول بنیادین نیست. بلکه به عنوان بحثی در کنار این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده است.»

    [ جمعه 1390/09/11 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]
    [ پنجشنبه 1390/09/10 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]




    مسابقه ی بزرگ بچه های محرم :

    جهت اطلاع بیشتر با دبستان فیض الاسلام  تماس بگیرید . و یا به وبلاگ دبستان مراجعه فرمائید.

    شماره تماس : 3629080

    برای ورود به وبلاگ دبستان فیض الاسلام کلیک نمایید

    [ پنجشنبه 1390/09/10 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]

    روشهاي تدرسي آموزش املا

    1- روش آزمون مطالعه آزمون

    در اين روش در ابتدا يك متن را به عنوان ديكته براي دانش آموزان مي خوانيم و بعد از تصحيح آن را به دانش آموزان باز مي گردانيم سپس دانش آموزان باز مي گردانيم سپس دانش آموزان تا جلسه بعدي املا صحيح كلمات غلط موجود در املا خود را تمرين مي كنند. در جلسه بعد ار آن متن دوباره ديكته كفته مي شود كه معمولا بدن غلط و يا با غلط هاي محدودي همراه است.

    البته بايد توجه داشت كه متن دوم را با كمك كلماتي از متن اول كه از ارزش املايي بر خوردارند( اما در قالب جملات جديد) مي توان تهيه نمود تا ميزان پيشرفت دانش آموزان در زمينه حافظه ديداري هم سنجيده شود.

     

    2- روش مطالعه و آزمون

    ابتدا درس يا درسهاي جهت گفتن از ديكته انتخاب مي شود و دانش آموزان روي لغات مشكل آن به صورت ديكته پاي تختخ و تكاليفي نظيز نوشتن كلمات با حروف رنگي و ............... تمرين مي كنند سپس از آن درس يا درسها ديكته گفته مي شود كه البته بهتر است متن دقيقا مانند كتاب نباشد.

     

    3- روش نمايش:

    به منظور تقويت بيشتر حافظه ديداري در رابطه با آموزش حروف هم صدا مانند(ص- ث- س ) ابتدا لغات مورد نظر را روي طاقهاي شفاف مي نويسيم سپس آنها را با استفاده لز اورهد روي پرده نمايش مي دهيم متلا كلمه(( صابون)) سپس روي حرف (ص) را مي پوشانيم و از دانش آموزان مي خواهيم يكي از سه حرف (س، ث، ص) را انتخاب كرده و كلمه را كامل كنند . سپس كلمه را كامل نشان      مي دهيم تا اگر غلط حدس زده بودند آن را اصلاح كنند و درستش را كنارش بنويسيد . از اين روش به هنگام ديكته پاي تخته اي هم مي توان استفاده كرد وجود دستگاه اورهد الزامي نيست.

    دانش آموزان ابتدا كلمه را در دفتر خود بنويسيد بعد به تخته نگاه كنند و در صورت اشتباه درست آن را بالاي كلمه بنويسند.

     

    4- روش تصحيح انفرادي :

     

     به دانش آموز ديكته گفته مي شود به عنوان تكليف منزل از او خواسته مي شود ديكته خود را با استفاده از كتاب تصحيح كند و از اين طريق متوجه غلطهايش مي شود و آنها را تمرين كند.

     

    5- روش چند حسي:

    در اين روش چند حس بينايي - شنوايي- لامسه به كمك يادگيري املا كلمه مورد نظر مي آيند . اين روش بيشتر قبل از ديكته به منظور تمرين كلمات مشكل درس به كار گرفته مي شود.

     

    الف) از دانش آموز خواسته مي شود با دقت به كلمه ي مورد نظر ( اين كلمه از متن ديكته اي كه بعداًَ گفته خواهد شد انتخاب مي شود) كه پاي تابلو نوشته شده نگاه كند.

     

    ب) آن را بخوانند و كلمه مورد نظر را در هوا به صورت ذهني و با استفاده از انگشت خود بنويسد.

     

    ج) سپس آن را در جمله اي مناسب به كار برد . از اين طريق معناي كلمه را بهتر درك مي كند.

     

    و) كلمه را از پاي تابلو پاك كرده و به آنها فرصت مي دهيم تا كلمه را بدون خطا از روي حافظه بنويسند.

     

    د) كلمه را روي تابلو نوشته تا دانش آموزان آنها را با هم مطابقت دهد و به درستي يا نادرستي نوشته خود پي ببرد . حرفي از كلمه را كه از ارزش املاي برخوردار است قرمز نوشته و پاي تابلو مي نوسيم مانند ص در تصميم . از اين روش به عنوان يك تمرين و تكليف هم جهت تقويت حافظه ديداري دانش آموزان مي توان استفاده نمود.

     

    6- كاربرد جمله سازي در زنگ املاء:

     

    آموزگار 20 جمله از 5 درس را كه داراي اهميت هستند انتخاب كرده و در هر جمله جاي يك كلمه با ارزش املايي خالي گذاشته مي شود تا دانش آموزان به تكميل آن بپردازند.

     

    (( بارم هر كلمه يك نمره است))

    1- خورشيد به قله ي .............................. نزديك مي شد.

     

    7-آشنا كردن دانش آمزان با متن املاء:

     

    به منظور ياد آوري شكل كلمه هاي خوانده شده لازم است قبل از نوشتن املاء آموزگار يك بار آن متن را زا اول تا آخر بخواند و شاگردان به اين امر عادت داده شوند كه شكل كلي كلمه هاي خوانده شده را در ذهن خود مجسم كنند و آنها را به ياد آورند و گاهي هنگام خواندن متن املا آموزگار به شاگردان اجازه دهد كه بگويند نوشتن چه كلمه اي را نمي توانند و معلم راجع به آن كلمه توضيح آموزشي بدهد تا دانش آموزان بدهد تا دانش آموزان شكل نوشتاري كلمه ي مورد نظر را ياد آمورند ، از اين طريق ، شكل كلمه در ذهن شاگرد بيشتر تثبيت مي گردد و ياد گيري عميق تر مي شود.  

    نحوه قرائت املاء در كلاس

     

     

    هنگام قرائت و آمزان املاء بايد به نكات زير توجه شود.

    1- از تمام درسهاي كتاب فارسي ، اعم از شغر و غير شعر بايد املاء گفته شود ولي مقدار و زمان آن نبايد از حد معيني تجاوز كند.

     

    2- آموار بايد با توجه به هدفهايي كه براي گفتن هر متن املا دارد، متن و مقدار آن را از قبل مشخص كند.

     

    3- هر كلمه يا عبارت فقط يك يا دو بار گفته شود و دانش آموزان بايد عادت كنند با گوش دادن به صداي آموزگار  مشكل كلي نوشتن كلمه را در ذهن خود پيدا و آن را زير لب زمزمه كنند و بنويسند.

     

    4- سرعت گفتن املاي كلمه با توان نوشتن دانش آموزان متناسب باشد.

     

    5- حركت كردن آموزگار در هنگام گفتن املاء نبايد باعث حواس پرتي دانش آموزان شود.

     

    روش بررسي اشكالات موجود در ديكته دانش آموزان

     

     

    براي دستيابي به يك راه حل ساده و اميدوار كننده، اگر كودك در ساير درسها و فعاليت هايش مثل ساير كودكان معمولي باشد، به اجراي آزمون هوش نياز نداريم . بعد از اطمينان از عادي بودن هوش دانش آموزان، بايد اشتباهات ديكته هاي متعدد دانش آموزان از روي دفتر وي ياد داشت كنيم و پس از يافتن علت آن ، براي رفع هر اشكال تكاليف خاصي را در بگيريم.

     

    جدول بررسي اشكالات املايي

    نوع اشتباه

    درست

    غلط

    رديف

    حافظه ديداري

    منظور

    منزور

    1

    حافظه ديداري

    حيله

    هيله

    2

    حافظه ديداري

    صبر

    سبر

    3

    حساسيت شنوايي

    زنبور

    زمبور

    4

    حساسيت شنوايي

    صبح

    صب

    5

    حساسيت شنوايي

    رفتند

    رفتن

    6

    حساسيت شنوايي

    بشقاب

    بشكاب

    7

    حساسيت شنوايي

    دنبال

    دمبال

    8

    دقت

    شغال

    شعال

    9

    دقت

    داستان

    داسبتان

    10

    دقت

    بيزار

    بنزار

    11

    دقت

    سپرده

    سرده

    12

    آموزشي

    شده ام

    شوده ام

    13

    آموزشي

    مي گفت

    مي گوفت

    14

    آموزشي

    اصحاب

    اصحابه

    15

    حافظه توالي ديداري

    مادر

    مارد

    16

    حافظه توالي ديداري

    درخت

    ردخت

    17

    تميز ديداري- دقت

    زود

    دوز

    18

    تميز ديداري دقت

    خانه

    جانه

    19

    حافظه شنوايي

    مثلاً آمد

    كلمه جا افتاده

    20

     این مقاله ادامه دارد

    گردآورندگان : سرکار خانم ها سلیمانی و پناهی از دبستان شهید دکتر شهریاری

    [ سه شنبه 1390/09/08 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]

    برای دریافت کلیک نمایید

     

    آموزش ساخت وبلاگ رایگان در سیستم  وبلاگ دهی پارسفا

    برای ساخت وبلاگ در پارسفا ابتدا وارد سایت پارسفا شده
    سپس پس از بالا آمدن کامل سایت برای ایجاد وبلاگ برروی لینک ایجاد وبلاگ جدید کلیک کنید.
    مانند شکل زیر
     
     
    بعد از زدن دکمه ایجاد وبلاگ برای رفتن به مرحله بعد باید برروی دکمه با قوانین موافقم کلیک کنید.
    مانند شکل زیر
     

     
    و سپس در صفحه بعد باید اطلاعات وبلاگ و خود را وارد کنید
    مانند شکل زیر
     
     

    پس از تکمیل ثبت نام و ارسال اطلاعات پیام زیر را مشاهده می کنید

     

     
    بعد از ساخته شدن وبلاگ باید از سمت راست صفحه اصلی پارسفا وارد پنل وبلاگ خود شوید.
    مانند شکل زیر
     

     
    پس از وارد شدن به کنترل پنل وبلاگ باید برای وبلاگ خود یک قالب انتخاب کرد
    مانند شکل
     
     

    ودر صفحه بالا آمده برروی انتخاب قالب کلیک کنید

     

     
    سپس برای برای انتخاب قالب مورد نظر خود برروی یکی از تصاویر کلیک کنید
     

     
    پس از کلیک کردن روی تصویر مورد نظر پیغام زیر را میبینید و برروی ok کلیک کنید.
     

     

    [ سه شنبه 1390/09/08 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]
    [ یکشنبه 1390/09/06 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]
    [ شنبه 1390/09/05 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]
    [ پنجشنبه 1390/09/03 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]
    [ چهارشنبه 1390/09/02 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]
    [ سه شنبه 1390/09/01 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]
    باشگاه خبرنگاران: این دانش آموزان بایستی از ارتفاعی نزدیک به ۴۷۵ متر از عمق دره به شکلی بسیار خطرناک عبور کنند. هر روز والدین و اولیای مدرسه به دانش آموزان کمک می کنند تا از این مسیر دشوار عبور کرده و به مدرسه برسند.







    معلم ها البته بسیار خوشبین هستند و می گویند: ما همه فرزندان کوهستان هستیم و می دانیم که چطور باید با این شرایط کنار بیاییم. ما تا به حال حتی یک نفر را هم از دست ندادیم و جالب است بدانید که این مدرسه جریمه هایی برای فرار دانش آموزان نیز دارد!
    [ سه شنبه 1390/09/01 ] [ ] [ کارشناسی آموزش ابتدایی ] [ ]
    .: Weblog Themes By SibTheme :.

    درباره وبلاگ

    کارشناسی آموزش ابتدایی شهرستان خمینی شهر
    لینک دوستان
    امکانات وب